sports for children

У дошкільному дитинстві закладаються основи здоров'я, виховуються основні риси особистості людини. Сім'я, дошкільні заклади створюють сприятливі умови для оптимального фізичного розвитку дитини, отримання знань про людський організм, опанування санітарно-гігієнічних навичок. Дитина повинна поступово вчитися бути творцем досконалості свого тіла, здоров'я. Міцне здоров'я є запорукою розвитку дитини в інших особистісних аспектах.

 

На цій особливості наголошує народна мудрість: «У здоровому тілі — здоровий дух», — стверджували в античні часи; «Нема щастя без здоров'я», — гласить українське прислів'я. 

У перші шість-сім років фізичне виховання є основою всебічного розвитку дитини: 
•  зміцнення здоров'я; 
•  забезпечення гармонійного розвитку організму; 
•  розвиток рухових умінь, навичок і фізичних якостей (сили, спритності, витривалості, гнучкості тощо); 
• підвищення фізичної та розумової працездатності; 
•  загартування організму; 
•  прищеплення культурно - гігієнічних навичок; 
•  формування уявлень про здоровий спосіб життя; 
•  виховання потреби у заняттях фізичною культурою і спортом. 
 
Фізичний розвиток у дошкільному віці є особливо стрімким. З огляду на це фізичне виховання має бути своєчасним, методично правильно організованим. 
 
Фізичне здоров’я є головною умовою духовного і  морального здоров’я дитини. У період дошкільного дитинства закладається фундамент здоров’я, формується життєво необхідні рухові навички, вміння, розвиваються важливі  фізичні якості, що свідчить про необхідність правильного фізичного виховання, яке має сприяти оздоровленню і повноцінному розвитку дитини. 
 
Фізичний розвиток – процес зміни морфологічних і функціональних ознак організму, основою якого є біологічні процеси, зумовлені спадковими генетичними факторами, умовами зовнішнього середовища і вихованням. 
 
Фізкультура в дитячому садку є важливим компонентом загального всебічного розвитку дитини. Всі батьки хочуть, щоб їх дитина була здоровою і активною. Основи цих якостей формуються вже на початку життя. Тому в нашому садочку завжди проводяться заняття з фізичного виховання. 
 
Головне завдання фізінструктора – це зміцнення та охорона здоров’я дітей. Крім цього, у дошкільнят розвиваються й інші якості, наприклад, спритність, швидкість та інші, а також формуються потрібні згодом вміння та навички, у відповідності з індивідуальними особливостями кожного. 
 
Фізичне виховання в ДНЗ використовує весь арсенал можливих засобів для зміцнення здоров’я дитини: правильне харчування, прогулянки на свіжому повітрі, гігієна і, звичайно ж, вправи. Останнім приділяють особливу увагу. Окрім спеціально організованих занять, сюди включають і фізкультхвилинки, що проводяться під час занять, рухливі ігри на прогулянці або в групі, оздоровча гімнастика і т. д.  
 
Фізкультура в дитячому садку передбачає спеціально організовані заняття по цьому напрямку. У нашому садку вони проводитися 2 рази на тиждень та тривають відповідно до вікової категорії дітей, у першій половині дня.  Для дітей занять: для дітей 3-го року життя – 15-20 хв., для дітей 4-го року життя – 20-25 хв., для дітей 5-го року життя – 25-30 хв., для дітей 6-го року життя – 30-35 хв. Фізінструктор при цьому керується відповідною програмою 
 
Необхідно відзначити, що фізкультура в дитячому садку сприяє всебічному розвитку дитини, розвиваючи у нього не тільки фізичні, але і такі розумові здібності, як увага, мислення, просторові і часові уявлення, сприйняття. Крім цього, дана діяльність вчить працювати в команді, часто сприяє згуртуванню колективу.